Moikka!

Kesä on hujahtanut. Juu, Millalla on kyllä ollut hirmuinen kiire (taas vaihteeksi) siellä meillä venekaupassa, se on ollut lomittajana melkein pari kuukautta...

Heli kyseli meidän treeneistä... Nyt ollaan oltu pari viikkoa lomalla, mutta sitä ennen me ollaan kyllä treenattu, hakua ja raunioita. Ollaan oltu tiukkapipoja koskien Viinikkalan metsää ja treenattu myös lagottojen + kolmosten sekä Heinin porukan kanssa. Vähän vähän ollut kavereita, mutta sitkeesti on kammettu paikalle ja treenit pidetty. Hakumetsässä pääsen nyt tekemään 30-40 m pistoja. Käytän joko ääni tai näköapuja. Ääni on taputus tai joku rasahdus ja näkö tarkoittaa, että näen maalimiehen parissa kympissä josta se menee sitten piiloon vielä kauemmas. Mä olen ihan tosi nopee löytämään, ja tykkään hurjasti hommasta. Palkaksi saan naturalmenuita, muuta on turha tarjota ne kelpaa hyvin.

Raunioilla me taas partioidaan kuten isotkin koirat ja olen tosi sitkeä. Milla voi myös lähettää minut tarkastamaan piiloja aina välillä, sitä me ei kuitenkaan tehdä paljoa vielä, aina tarvittaessa. Ilmaisua olen alkanut harjoitella Oltermannin kanssa kuten kuulemma Zottokin harjoitteli, se on älykiva treeni, nyt jo tajuan mitä pitää tehdä aika hyvin, kunhan saan äänen ulos vaan! Hanna on myös kokeillut haukuttaa minua ja se onnistui ok. Niin ja jos Läskäri sattuu nurkille ja Mammutti tai Ukko niin sitten voin haukkua louskuttaa vaikka koko päivän -se on kuulemma eri juttu se...

Nyt just mua väsyttää ihan kamalasti, koska me tultiin aamulla laivalta. Oltiin Ahvenanmaalla Läskärin mökillä. Ihana mökki ja siellä ei ollut edes telkkaria tai lamppuja. Me poltettiin kynttilöitä ja ruokaa tehtiin nuotiolla -arvaatte varmaan että sain makkaraa, pihviä ja lättyjä. Joskus aikuiset jätti meidät Läskärin kanssa sinne mökille ja ne meni ravintolaan Maarianhaminaan, sieltä ne toi meille tuliaisia; ne maistui vähän paperiservetille mutta vedettiin ihan sujuvasti ravintolapihviä.

Siitä laivasta mun piti vielä kirjoittaa. Oli aika metka paikka ja aatelkaa meille koirille oli varattu hiekkalaatikko yläkannelle: Luuleeks ne meitä kissoiksi?! Siellä laivassa myös kuljettiin hissillä ja pitkillä käytävillä -mä osasin olla tosi hienosti. Meillä oli venekin reissussa mukana, siitä mä laitan joku päivä kuvia, siis sitku Milla ehtii auttaa mua.

Ennekuin me lähdettiin sinne mökille me oltiin melkein viikko Imatralla, siellä oli venekisat ja Milla oli siellä joku johtaja, se puhu kieliä ulkomaisille kuskeille. Mä tykkäsin hengata varikkokoirana, rapsuttajia riitti. Kelit ei oo meitä oikein suosinut, mutta lomalla ollaan siis oltu! Huomenna päästään töihin huilimaan!